Fyndat på rean, presenter och nyförvärv.

Ja vad ska jag börja med. I dag stod man där med pengar på fickan igen, en fantastisk känsla och när man har pengar så ska dom ju spenderas. Så är det ju bara.

Julklappspengarna som jag fick av päronen hann jag ju knappt känna på innan dom hade släckt min törst. Gömde mig i ett hörn på ett sunkhak i min ensamhet och drack gin&tonic för pengarna. Lika bra det egentligen, jag hade suktat i flera dagar under den "spritstinna" julkommersen. Nu känner jag mig lugnare faktiskt och är inte alls lika sugen på sprit. Inte sugen alls faktiskt men det kommer, det vet jag att det gör. Och då gäller det att ha karaktär.

Tog antabus idag också så det känns tryggt och skönt. Tar ju det 3 ggr i veckan för att hålla mig på banan, tyvärr har jag ju lärt mig att dricka mig igenom antabus men i dagsläget känns det inte aktuellt. Hur som helst, spenderar brallorna på idag efter ett litet oväntat besök på forex för uttag av kontanter. Kikade in rean lite och köpte den här gången kläder istället för sprit.





Känns bra helt klart. Millwall-mössan är en present från min vän Suffe som hon köpte i London när hon var på The Den och kollade fotboll. Fick även en riktigt schyst Millwall-rugbytröja också. Kanske kommer upp bild på den sen. Tack Suffe! Här är hennes blogg om ni vill ta er en titt: http://www.trofefru.com/ Läs gärna den mycka sköna och välskrivna reserapporten om hennes besök i London och på The Den. 

Sedan så hälsar vi Billy Berntsson välkommen till Bajen, ska bli intressant att se alla nyförvärv sedan och vad vår amerikanska Grogg kan göra med truppen. Här är artikeln som bekräftar B.B:s ankomst till Hammarby Fotboll:
http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=37664
Och här en skön artikel med skönt erkännande: 
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/15269.html

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och röka en cigarett till det. Nyttigt värre, helt underbart faktiskt. Njutning av högsta grad och nykter är man också.
I morgon eller i dagarna här nu så ska det kopieras upp fler dikthäften också. 
Det passar mig perfekt.


Lev väl!


Kommentarer
Postat av: Bedon

Kul att du har börjat skriva igen! Ser fram emot att följa med på din resa till nya hamnar. Ser också en anka på väg in i ugnen. Gissar att du är klar med utbildningen och att du kanske knegar i ett kök nånstans. Lycka till!

2012-01-03 @ 01:13:26
Postat av: Hav utan hamnar

Tja Bedon!



Tack för din respons, är ännu en gång på jakt efter ett nyktert liv och skrivandet är ju min bästa vän egentligen så varför inte sätta igång igen!? ;)



Jag är mycket riktigt klar med utbildningen och "arbetstränar" i ett kök just nu där jag trivs väldigt bra och som förhoppningsvis kan ge anställning. Det är ju mycket upp till mig själv men håller jag mig bara nykter så får jag mycket gratis bara av det. Det krävs det hårt arbete för att finslipa detaljerna men jag är på rätt spår just nu känner jag.



Kul att du läser, min kära "internetvän", och Forza Bajen! =)

2012-01-03 @ 01:40:20
Postat av: AMANDA ▲ EDHOLM

Hejsan! Förlåt om jag stör, jag tänkte bara tipsa om att man kan tjäna några extra tusenlappar i månaden på sin blogg genom att ha annonser på den :). Det gör jag :). Är detta något för dig? Gå in och läs via länken längst ner här och bli medlem på sidan som rekommenderas och tjäna pengar du med! :) Är det inget för dig så är det bara att radera mig! Ha en bra dag!



http://exitdoesnotexist.blogg.se/2011/december/entry-148025300.html

2012-01-03 @ 01:57:08
URL: http://exitdoesnotexist.blogg.se/
Postat av: Hav utan hamnar

Jag vill inte ha reklam på min blogg. Den reklam som redan finns på den här bloggportalen stör mig fruktansvärt mycket men det får jag leva med.



Då Amanda, tack men nej tack!

2012-01-03 @ 02:00:45
Postat av: Bedon

Härligt att höra att du har ett kneg att gå till. Själv håller jag på att skriva en liten uppsats på univ. Försöker förklara hur man lär ut känslan för smak. Kolla youtube och sök på science and cooking. 12 föreläsningar från Harvard om smak, matlagning och Kemi. Riktigt spännande. Varje avsnitt är ca 1,5 timmar och det är 12 avsnitt. Mycket lärorikt

2012-01-03 @ 23:57:42
Postat av: Bedon

Härligt att höra att du har ett kneg att gå till. Själv håller jag på att skriva en liten uppsats på univ. Försöker förklara hur man lär ut känslan för smak. Kolla youtube och sök på science and cooking. 12 föreläsningar från Harvard om smak, matlagning och Kemi. Riktigt spännande. Varje avsnitt är ca 1,5 timmar och det är 12 avsnitt. Mycket lärorikt

2012-01-03 @ 23:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0