Ännu en harmonisk dag i livet

Ligger i soffan nu med datorn på magen och skriver medan jag kollar på Två hungriga italienare, som i och för sig snart är slut. Men vilket härligt program, vilka härliga gubbar. Riktiga livsnjutare alltså. Jag blir glad när jag ser sådant. 

Sedan har jag ju en dröm om att få resa runt i Italien, kanske lära mig språket och bara uppleva allt landet har att erbjuda. Dom var tydligen i Neapel i afton, det är en stad jag bara måste besöka någon gång i livet. Gillar ju Napoli också och följer deras matcher på tv när de visas. Bajen är ju mitt lag och eftersom jag bor och lever i Sverige (tyvärr inte i Sthlm just nu men det är bra för mig av flera olika anledningar) så är ju det mitt liv och jag försöker åka på så många matcher jag kan. Därför så finns det ju bara ett lag i hjärtat ordentligt men Millwall och Napoli är mina andra lag och det är resor jag tänker genomföra senare i livet eller om det nu helt plötsligt skulle råka dimpa ned ekonomi för det. Jävlar vad roligt det skulle vara.

Men men, det jag egentligen ville ha sagt är att Två hungriga italienare var ett bra program och det skulle jag vilja se de resterande två avsnitten av. Det är planen i alla fall, annars följer jag ju inget sådär på tv. En annan riktigt jävla skön grej som jag tagit tag i idag är att rensa garderoberna hemma. Sådant skit som man inte orkar ta tag i annars har jag nu ägnat eftermiddagen åt och när man går för guld utan att tänka för mycket kan man verkligen rensa ut rejält, så det blev några påsar och säckar med kläder som försvann och jag behöver för den sakens skull inte gå naken framöver heller.

Känns väldigt bra att få bort skiten och ha plats för lite nytt när nu det kan tänkas inhandlas. Känner att jag vill lägga pengarna på Bajen nu faktiskt, brände mitt kapital på kläder och grejer till Ebba så som julklappar och födelsedagspresenter men det var ju bara kul i och för sig. Synd bara att hon inte är så engegerad i att prova grejerna men det visar sig sen framöver vad hon gillar, känns bra att kunna vara med att och fylla upp hennes garderob.

Sedan brände jag ju (som jag redan nämnt här) julklappspengarna på gin&tonic och det pallar jag inte med nu, varken vill eller får hamna i det hjulet igen så jag ska göra allt för att slippa det. Jag skulle vilja beta av en hockeymatch till innan Bajenkvällen i alla fall. Kanske någon bandymatch eller handboll. Börjar få riktig jävla Bajenabstinens nu och skulle dessutom behöva göra en liten utflykt innan jag går sönder här hemma.

Nu tror jag att det är dags att runda av det här inlägget med att önska eder alla en trevlig afton.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Bedon

Håll fast vid den drömmen. Gör Italien och Neapel till målet för den resan som du just nu har hissat segel för. Dofterna, smakerna, plocka solvarma persikor direkt från träden som är så saftiga att det rinner mellan fingrarna för varje tugga.



Men som pit-stop på vägen funkar det alltid med en Bajenrelaterad arena; blrta eller hemma

2012-01-05 @ 01:49:48
Postat av: Hav utan hamnar

Ja, man måste få dröma och det är bra att ha mål. Jag har fattat det nu. Förut föraktade jag hela den biten (med drömmar) men utan drömmar blir man bara deprimerad. Och realistiska drömar som kan sättas i verkat utan några större konstigheter är saker jag ska fokusera på. Bland annat resor och fallskärmshopp, det är drömar/kickar för mig i ett nyktert liv.



Italien och dess färska frukter (och med sina regionala maträtter) är paradiset, det är vad jag ser det som. Passionen, värmen, dofterna och smakerna. Det finns mycket att uppleva.



Härligt att du förstår, Bedon min vän!

2012-01-05 @ 05:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0